Viktig betalningsinformation

Tack för att du väljer att anlita Global Flytt. Vi är tacksamma för ditt förtroende.

Din faktura kommer att skickas till dig via e-post. Önskar du din faktura via post så meddelar du oss så ordnar vi det. Betalningsvillkoren är 20 dagar för privatpersoner och 30 dagar för företag.

De uppgifter som anges på fakturan är namn på den som utfört bokningen och den adress som flytten görs till. Önskar du får fakturan utställd till annan adress/person så behöver du uppge detta i samband med din bokning. I annat fall tillkommer det en administrativ ändringsavgift om 49 kr.

Vid bokning tar vi alltid ditt personnummer, som är nödvändigt för att ditt RUT-avdrag ska kunnas beviljas.

Ofta genomförs våra flyttjänster mot en beräkning av antalet timmar som åtgår. Vi räknar alltid timantalet från start till mål, dvs från det att vi åker iväg från vårt kontor till dess att vi kommer tillbaka.

Avbokning eller ombokning
Om du väljer att avboka eller omboka din flytt så ska det ske senast 7 dagar innan arbetet är inplanerat att genomföras. Avbokning eller ombokning debiteras med 50 % om det sker senare än 7 dagar före inplanerat arbete. Avbokning eller ombokning som sker dagen innan eller samma dag som arbetet är inplanerat debiteras med 100 %.

Fakturan stämmer inte med offerten?
Tänk på att den offert du får alltid utgår från de uppgifter vi får till oss. Om det uppkommer omständigheter som vid offertläggandet är okänt för oss, kan tidsåtgången och därmed kostnad förändras. Global Flytt ansvarar ej för uppgifter som påverkar vår tidsåtgång som vid tidpunkten för offert inte kommit till vår kännedom.

Global Flytt innehar trafikttillstånd, transportansvarsförsäkring, försäkrade hos Länsförsäkringar, följer Bohag 2010, Kontor 2003 samt innehar kollektivavtal.